Dodano 2011-10-12 20:38:50 / Kategoria: Enemy Territory / Autor: holdi4757
Zakładam, że postawiliście już serwer ET lub posiadacie wykupiony serwer. Potrzebny jest dostęp do FTP i polecenia startowego (modu startowego).

1. Pobieramy jaymoda , jajmoda 2.1.7

2. Instalacja

Otwieramy plik jaymod-2.1.7.tar.gz jakimś archiwizerem np. darmowym 7-zip. W środku znajduje się plik jaymod-2.1.7.tar. Otwieramy go ponownie i rozpakowujemy folder jaymod-2.1.7. Zmieniamy jego nazwę na jaymod i wgrywamy do głównego folderu serwera (do tego samego, w którym znajdują się foldery etmain i pb).

Wątpię żeby ktokolwiek stawiał serwer na MAC-u więc usuwamy folder qagame_mac.bundle.

Teraz w zależności od systemu:

Dla Linuksa usuwamy folder linux i plik qagame.mp.i386.so
Dla Windowsa usuwamy plik qagame_mp_x86.dll

3. Polecenie startowe

Musimy zmienić polecenie startowe i ustalić jaki mod będzie się wraz ze startem serwer uruchamiał. Służy do tego:


Kod:
+set fs_game jaymod




Przykładowe polecenie:


Kod:
./etded +set net_port 27960 +set com_hunkmegs 64 +set com_zoneMegs 32 +set fs_basepath /home/enemy-territory +set sv_punkbuster 1 +set fs_game jaymod +exec server.cfg




4. Konfiguracja

W folderze jaymod jajmod mamy dwa pliki konfiguracyjne:

jaymod.cfg - znajdują się tu wszystkie ustawienia serwera, te podstawowe jak nazwa, hasła, motd, głosowanie jak i te z jaymoda
server.cfg - znajduje się w nim komenda, która włącza PB oraz pobiera konfigurację jaymoda z pliku jaymod.cfg, wreszcie włącza odpowiednią mapę. Można je oczywiście zmienić, wgrać inną konfigurację rotacji map.

5. Shrubbot

Żeby korzystać ze shrubbota i leveli należy ustalić plik shrubbota. W tym celu w pliku jaymod.cfg dopisujemy w dowolnie wybranej nowej linijce:


Kod:
set g_shrubbot "shrubbot.cfg




Teraz w folderze jaymod tworzymy plik shrubbot.cfg

Jak ustalać levele opisane zostało tutaj: http://wiki.splatterladder.com/ET:Setting_up_Shrubbot_(Jaymod)/en

Przykładowy shrubbot.cfg


Kod:
[level]
level = 0
name = ^xR^fegular ^xU^fser
flags = iahCp
greeting =

[level]
level = 2
name = ^xS^erver ^xA^dmin
flags = *kb
greeting =

[admin]
name = ^xJay^4bird
guid = 12345PLAYERGUID12345
level = 1
flags =
greeting =

[admin]
name = ^xJay^4bird the 2nd
guid = XXXXXXXXXX-GUID-XXXXXXXXX
level = 2
flags = +k-C
greeting = Stand up! [player] (a [level]) has entered!





Zamiast XXXXXXXXXX-GUID-XXXXXXXXX wstawiamy swój pełny PBGuid. Skąd go wziąć? Na jakimkolwiek serwerze z PB wpisujemy w konsoli po kolei:


Kod:
clear
pb_myguid
condump guid.txt




Można spisać guida, zostaje on też zapisany do folderu jaymod lub innego modu (zależy na jakim serwerze spisywaliśmy guida) w pliku guid.txt w wyciągu z konsoli.

level.db i user.db

Jaymod 2.1.7 korzysta z nowego systemu przypisywania leveli.

W skrócie. Po poprawnej instalacji jaymoda logujesz się na rcona i wpisujesz:

Kod:
/rcon !levadd 9
/rcon !levedit 9 -acl +@commands




Teraz sprawdzasz swój numer slota.

Kod:
/players



I ustalasz sobie admina:

Kod:
/rcon !setlevel NUMER_SLOT 9




Wpisz teraz:
!admintest
!help (i otwórz konsolę, znajdziesz tam listę wszystkich komend, których możesz uzyć)

Więcej informacji znajdziesz w dokumentacji jaymoda: http://wolfet.pl/jaymod.pdf
-1
1
2