Dodano 2011-06-06 16:06:01 / Kategoria: Counter-Strike 1.6 / Autor: j3sh
W tym artykule wyjaśnimy Wam znaczenie każdej z komend, które znajdują się w server.cfg.

hostname "Nazwa Serwera @ Zabijaka.pl" - Nazwa serwera (nie zapominać o dopisku @Zabijaka.pl)
rcon_password "rconpasson" - Hasło rcon (służy do administrowania serwerem)
sv_password "serverpasson" - Hasło na serwer (w przypadku braku należy zostawić puste "")
sv_contact admin@zabijaka.pl - Adres e-mail do Administratora serwera (pobiera go np. Gametracker)
sv_region 3 - Region serwera (jesteśmy w Europie, więc ustawiamy na 3)
exec banned.cfg - Wczytanie configu z banami steamid/wonid
pausable 0 - Wyłączenie możliwości włączenia pauzy podczas gry (parametr 1 włącza)
mp_buytime 0.25 - Czas kupowania broni na respawnie
mp_roundtime 1.75 - Czas trwania rundy
mp_friendlyfire 0 - Wyłączenie zabierania HP, gdy strzelasz do swoich (parametr 1 włącza)
mp_c4timer 35 - Czas od podłożenia bomby do jej wybuchu
mp_freezetime 3 - Czas przygotowania na respawnie (w zamrożeniu)
mp_fadetoblack 0 - Ciemny ekran bo zginięciu (parametr 1 włącza)
mp_footsteps 1 - Dźwięk kroków
mp_flashlight 1 - Opcja latarki
mp_logfile 1 - Logowanie wydarzeń multiplayer (koniec rundy itp), 1 - tak (standard), 0 - nie
mp_logmessages 1 - Zapisywanie logów serwera
mp_logdetail 2 - Poziom logów, 0 - wyłącz, 1 - tylko trafienia przeciwnika standard , 2, - tylko trafienia tp, 3 - loguj oba (tp i wroga)
mp_startmoney 800 - Ilość pieniędzy po restarcie rundy
mp_timelimit 25 - Czas trwania mapy
sv_airaccelerate 10 - Akceleracja w powietrzu (bunnyjump), wartość od 0 do 10 , 10 standardowo
sv_clienttrace 1 - (standard) 1
sv_aim 0 - 0 ((standard) wyłącza auto celowanie, 1 - włącza auto celowanie (nie zalecane)
mp_autocrosshair 0 - default 0
sv_cheats 0 - 0 (standard) nie pozwala na komendy give weapon, god, noclip i takie tam, 1 - dla deweloperów map albo serweroó for fun
sv_maxrate 25000 - maksymalna wartość jaka serwer może wysłać do każdego klienta z osobna
sv_minrate 5000 - minimalna wartość jaka serwer może wysłać do każdego klienta z osobna
sys_ticrate 450 - Ticrate
fps_max 450 - Ilość fps
sv_maxupdaterate 101 - Maksymalna wartość jaka klient może mieć cl_updaterate, jeśli ma więcej to będzie miał tracone pakiety
sv_minupdaterate 20 - Minimalna wartość jaka klient może mieć cl_updaterate
sv_maxspeed 320 - Maksymalna prędkość biegu modelu gracza (standardowo 320)
sv_gravity 800 - Grawitacja, domyślnie 800, im więcej tym trudniej skakać (przy pewnych wartościach zejście z małego schodka jest śmiertelne a granaty padają pod nogami)
sv_voicecodec "voice_speex" - Rodzaj kodeka, domyślnie voice_speex - lepsza jakość kosztem kilku procent użycia procesora
sv_airmove 1 - Pozwala na ruch w powietrzu
sv_alltalk 0 - Pozwala na kontrolowanie rozmów pomiędzy graczami (0 - tylko w swoim teamie, 1 - wszyscy rozmawiają ze sobą)
sv_proxies 1 - Liczba HLTV proxy jakie mogą się podłączyć do serwera (standard 1, więcej nie zalecane)
host_framerate 0 - Ustawia szybkość z jaką host/serwer współdziała
47
57
10
# 1 bartek522
2011-07-22 16:43:16 | Komentarzy: 1
Mógłby Pan do serwerów od razu dać tak ładnie wytłumaczone i podzielone na np ustawienia fizyki gry itd bo tak jak jest teraz to nie za ładnie wyglada Pozdrawian
# 2 Ostry123
2013-04-05 16:41:29 | Komentarzy: 6
artykuł jest ok jak dla mnie napisany zrozumiale